Silne podmuchy wiatru zmusiły zespół BMW Sauber do zmiany zaplanowanego programu testowego. Rano Nick Heidfeld, który przejął kierownicę BMW Sauber F1.09 od Roberta Kubicy zamiast testować ustawienia nowego bolidu, sprawdzał jego wytrzymałość.
Heidfeld przejechał kilka przejazdów długodystansowych zbierając doświadczenie z nowym F1.09. Gdy pogoda nieznacznie poprawiła się popołudniu Niemiec mógł przynajmniej wykonać kilka testów ustawień mechanicznych.„W końcu mogłem poprowadzić F1.09 po raz pierwszy” powiedział po testach Nick Heidfeld, który dzisiaj przejechał 92 okrążenia. „Nadal mamy sporo pracy przed sobą, ale robimy postępy z każdym przejechanym kilometrem, a niezawodność już mamy. Ogólnie F1.09 prowadzi się zupełnie inaczej niż ubiegłoroczny bolid. Szczęśliwie mogłem popracować nad ustawieniami mechanicznymi popołudniu. Najważniejszym wynikiem po moim pierwszym dniu testowym jest to, że bolid reaguje na zmiany tak jak się tego spodziewamy.”
Jutro zespół BMW będzie kontynuował prace testowe z Nickiem Heidfeldem na torze w Walencji.
23.01.2009 19:15
0
Trochę nie ma temat, ale czy ktoś już zdążył wyczytać jak Bridgestone będzie znakował twarda i miękką mieszankę opon slick ?? Bo takie paski jakie były w zeszłym sezonie raczej nie wchodzą w grę...chyba , że co do tego też zmieniły się przepisy i nie będzie dwóch mieszanek.
23.01.2009 19:19
0
Pewnie coś z boku opon, tak by oznakowanie nie mogło sie zetrzeć.
23.01.2009 19:20
0
Prawdopodobnie na zewnetrzej krawedzi opony jakis pasek bedzie.
23.01.2009 19:31
0
jeśli będą w jakikolwiek sposób znakowane to napewno wszyscy się o tym dowiemy-bez obaw.Dobrze że Nick nie narzeka.
23.01.2009 21:38
0
tylko miejmy nadzieje ze w tym sezonie Kubica nie będzie miał żadny problemów z ustawieniami
23.01.2009 22:07
0
good gut i dobrze...
23.01.2009 22:18
0
dla mnie Hei nie jest zadowolony z faktu iż przyszło mu testować bolid dopiero w 4 dzień po premierze, zdaje się ze BMW ma swój nr1 a jest nim Kub co może potwierdzać fakt że nowy dyrektor techniczny wypowiadał się w nim s samych superlatywach, oraz że dostaje zaszczyt bycia pierwszym który testował bolid. Nick trochę chyba narzekał że na początku było coś nie tak, gdzie zawsze robił to Kub a teraz jest odwrotnie. Ps: Jak myślicie czy Nick jeździ swoim bolidem z nr6 czy został mu oddany do dyspozycji bolid którym jeździł Kub. Rozsądne by było wydaje mi się dl Kub żeby nikt oprócz jego nie decydował jak ma być ustawiony jego bolid, potem może być powtórka z Francji!
23.01.2009 23:02
0
grzged a gdzie to nowy dyr tech się wypowiadał w takich superlatywach? Umknęło mi coś? Podaj linka jak mozesz.
23.01.2009 23:14
0
trzymaj http:// www. sports.pl/ formula1/artykul.asp?Artykul=42034 (3 spacje)
23.01.2009 23:18
0
bolidy są na miarę krojone, także wątpię, żeby hei dotknął bolidu kub
23.01.2009 23:32
0
grzged dzięki za linkę, ale przegląd, wybacz, nie jest najlepszym źródłem informacji. Poza tym, nie sądzisz że rzekome stwierdzenie Riedla, że Robert jest być może najlepszym kierowcą w stawce byłoby nie tylko niedyplomatyczne ze względu na ich drugiego kierowcę ale też raczej niedopuszczalne patrząc na dotychczasową politykę PR BMW Sauber? Obawiam się, ze to kolejne podkolorowanie Gutowskiego. Nie pierwsze i nie ostatnie zapewne. Poza tym gdyby to było prawdziwe info to dziwne, ze jeszcze go nie umieścił na www.formula1.pl. No ale dzięki za info.
23.01.2009 23:32
0
oczywiście chodzi o www. formula1.pl
23.01.2009 23:33
0
kurna ta stronka jest denewująca - chodzi o stronkę sokoła i gutowskiego.
24.01.2009 03:26
0
Spokojnie, nick ma bolid z nr 6. Ale pamiętam sytuację gdzie w wyścigu kierowcy pojechali w nie swoich bolidach, na skutek paru zdarzeń zamienili się i to nie kto inny jak Alonso. Co do malowania gum to przypuszczam że będzie podobnie jak w champcar, gdzie od dawna są malowane całe boczki.
24.01.2009 07:33
0
Kub jest w tym sezonie niezaprzeczalnym nr 1 w BMW-potwierdza to oficjalna strona zespołu-na planszy powitalnej jest piękne dynamiczne zdjęcie bolidu z Robertem w środku- w zeszłym roku był Heidfeld---ot takie moje przypuszczenie:) Nie wiem jak wy ale ja juz przebieram niecierpliwie nóżkami w oczekiwaniu na pierwsze GP:) Jeśli chodzi o wygląd bolidów byłem dość sceptyczny jednak jak tak oglądam testowe przejazdy BMW dochodzę do wniosku że ta zmiana wyszła na dobre-jest bardziej surowy, dostojniejszy. To zupełnie jak z kobietą-aby podkreślić swą urodę wystarczy ładna kolia a nie 1500 różnych ozdóbek. Pozdrawiam niecierpliwych sympatyków.:)
24.01.2009 08:46
0
Pewnie wielu z Was porównywało już sobie wygląd BMW do reszty konkurencji. Jak dla mnie są spore różnice pomiędzy Ferrari, Mclaren a BMW i chyba niestety lepiej wypadają tu bolidy konkurencji. Sylwetki Ferrari i Mclaren wydają się być smuklejsze o dłuższych nosach, przednie skrzydło bardziej wyrafinowane nawet lusterka Ferrari ma bardziej opływowe niż BMW. Niestety nie zanosi się na to, że BMW poczyniło spory postęp. Zwróćcie uwagę chociażby na zakończenie podwozia przed nosem Mclaren i Ferrari mają identyczne zakończenia, BMW poszło w zupełnie inną stronę, obym się mylił ale przecież takie firmy wiedzą co robią. Pozdrawiam.
24.01.2009 09:47
0
Mam nadzieje ze sie mylisz kkarw... Jak bedzie testowal Hajfeld to czarno to widze szczerze mowiac jakos nie ufam jego "zdolnoscia rozwojowym" ;)
24.01.2009 11:33
0
NH bardzo podobnie jak Kubica komentuje pierwsze jazdy 2009r. I to cieszy, bo jak na ten etap przygotowań i tradycyjną lakoniczność wypowiedzi to wydaje się, że jest dobrze (auto reaguje na zmiany tak jak powinno) . @kkarw - Twoje wnioski , wynikłe z analizy m.in. kształtów aut sa delikatnie mówiąc - hm ... przedwczesne! Że BMW jest toporniejsze i może brzydsze, to jasne - ale czy przez to wolniejsze/bardziej zawodne/nierozwijalne/ itp!? Oczywiście NIE!. @flowenol - wg mnie nie ma mocnych a nawet średnio mocnych powodów, aby twierdzić , że RK jest nr 1 w BMW (trochę pisze o tym @konika)
24.01.2009 11:46
0
offtopujac: powiem wam, ze coraz bardziej mi sie podobaja tegoroczne bolidy.
24.01.2009 12:20
0
Mnie też
24.01.2009 12:46
0
A czy ktoś wie jak będzie w tym roku z transmisjami TV ? w jakiej stacji ?
24.01.2009 12:53
0
kkarw, nie zapominaj, że szerszy nos to lepszy docisk, a sprawa docisku w bolidach na rok 2009 to kluczowy problem, o którym wszyscy mówią. Brak narzekań ze strony Roberta i Nicka, dobrze rokuje. Poza tym martwi mnie, że BMW może zacząć sezon bez KERS-u. Wyobraźcie sobie start z takim dopalaczem, w przypadku jego braku u konkurencji. Już się przyzwyczaiłem do wyglądu tych nowych bolidów. Malowanie BMW jest świetne, ponieważ wyszczupla sylwetkę patrzac z góry.
24.01.2009 12:55
0
nie po to tyle pracowali zeby wystartowac bez KERSU przeciez na oficjalnej stronie bmw sauber f1 com pl macie specyfikacje f109 i normalnie jest uwzgledniony KERS na to przeciez głownie BMW sie nastawia na ten sezon a teraz tylko tak gadaja dla zmylenia konkurencji
24.01.2009 12:57
0
kkarw: to,że krztałty bolidów McLarena i Ferrari są smuklejsze od tych w F1.09 nie oznacza,że tamte bolidy będą szybsze (nie mówiąc o tym,że już się słyszy o wątpliwym dopasowaniu modelu F60 do tegorocznych przepisów) .Najważniejsze jest idealne dopasowanie wszystkich komponentów nadwozia tak,żeby idealnie ze sobą współgrały.Co do formy BMW w 2009,to nie mam wątpliwości,że będą na równi z Ferrari i McLarenem - muszą tylko mieć drobną przewagę w aero,bo jak wiemy jednostka napędowa BMW nie jest aż tak wydajna jak silniki teamów z Woking i Maranello.Może za wcześnie z tym wyskoczę ale uważam,że Robert powinien wylądować na koniec sezonu najgorzej w pierwszej trójce.
24.01.2009 12:57
0
*jezu :D nie "krztałty" tylko kształty oczywiście ;)
24.01.2009 13:27
0
pz0 mozesz wytlumaczyc swoj post? 1. ''Spokojnie, nick ma bolid z nr 6'' i co z tego? twoj hamiltom mial bolid w 2008 z nr. ? nie pamietasz? i wygral. 2. zamienieli sie i co z tego wyniklo? 3. kogo obchodzi malowanie gum? niech Robert ma rozowe nawet byle by skutkowaly
24.01.2009 13:55
0
Tutankhamun- no jka to nie obchodzi cie na jakich oponach jedzie dany kierowca w wyscigu?? bo mnie na przyklad to bardzo interesuje i to wyjasnia wiele rzeczy, np. czemu dany kierowca jest wolniejszy od tego, jezeli wczoraj byl szybszy itd...
24.01.2009 14:05
0
Oby w tym sezonie byli równie niezawodni, jak przed rokiem.
24.01.2009 14:09
0
Zastanawia mnie jedno, jeżeli w tym roku KERS jest nie obowiązkowy, to czy team może wystawić do wyścigu jednego kierowcę z KERS-em , a drugiego bez ???
24.01.2009 14:43
0
zibi55 oczywiście, że tak
24.01.2009 15:07
0
@zibi55, tak, tyle że to nie miałoby najmniejszego sensu...
24.01.2009 15:31
0
Tutankhamun - tłumaczę. 2009-01-23 19:15:26 Supek - pyta o znakowanie gum. Myślę że go to interesuje. 2009-01-23 22:18:24 grzged - pyta jakim bolidem jeździł Nick. Myślę, że to go również interesuje. Tutankhamun na przyszłość przeczytaj wszystkie komentarze to się dowiesz że niektórych pewne rzeczy interesują
24.01.2009 16:24
0
Ja bym jakoś szczególnie nie jarał się tym, że kierowcy nie narzekają. Zacytujcie mi jednego kierowce, który by narzekał na bolid przed sezonem. Przecież to wszystko tylko gra psychologiczna. Oczywiście możliwe jest, że testy idą po myśli BMW, ale nie koniecznie musi być tak różowo. Zresztą, kierowcom może wydawać się że bolid zachowuje się dobrze, jednak żaden z nich nie wie, jak zachowują się bolidy konkurencji. Tym bardziej, że zmiany są duże...
24.01.2009 16:41
0
@sivshy - W ubiegłym roku podczas pierwszych testów (przed sezonem ) Robert narzekał ......i to dość mocno ...
24.01.2009 16:42
0
Ja o formę BMW Sauber jestem raczej spokojny.Już teraz zostawili czołówkę daleko z tyłu,jeśli weźmiemy pod uwagę testy nowych rozwiązań.Myślę też,że nie bez powodu team z Hinwil nie zgodził się na wprowadzenie KERS dopiero za rok - realizują swój plan i coś mi się wydaje,że o laury będą walczyć 4 teamy - BMW,Renault,McLaren i Ferrari.Może jestem niepoprawnym optymistą ale z tej czwórki stawiam właśnie na zespół Kubicy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się